Show menu

Asiakas- ja sidosryhmälehdet

Voit luottavaisin mielin antaa minulle asiakaslehtesi suunnittelun ja toteutuksen niin, että lopputulos rakentaa brändiäsi ja tukee tuotteiden ja palveluiden markkinointia, lehden jutut ovat läheisiä ja lukijaa kiinnostavia ja ilme tukee yhtenäistä viestiä. Autan lehden sisällön suunnittelussa, teen haastattelut ja kirjoitan jutut, haamukirjoitan puhtaaksi puolivalmiiksi jääneet tekstisi, löydän sopivan valokuvaajan, taittajan ja painotalon sekä huolehdin aikataulusta suunnittelusta jakeluun.

Kirjoitan tilauksesta myös yksittäisiä juttuja asiakas- ja sidosryhmälehtiin.

Brändiviestintä

Viestintä on brändin ytimessä. Menestyneen brändin rakentaminen edellyttää viestinnän kokonaisvaltaista huomioimista osana liiketoiminnan strategista suunnittelua. Hyvin suunniteltu viestintä helpottaa organisaation muutosta ja se on läsnä arjessa asiakas- ja henkilöstöviestinnässä.

Autan kokonaisvaltaisen viestinnän hahmottamisessa, jotta voit luoda brändin, jossa on ainekset menestystarinalle. Aloitetaan suunnittelemalla viestintää osana johtamisjärjestelmää tai myyntiä ja markkinointia – mikä kulma brändisi kannalta kaipaakaan eniten huomiota.

Mediaviestintä

Kukaan ei kerro tarinoitamme, jos emme tee sitä ensin itse. Autan uutiskriteerit huomioivan aiheen valinnassa ja laadin tehokkaan tiedotteen taustamateriaalin ja haastattelujen perusteella. Löydän viestin vastaanottajiksi oikeat kanavat ja ihmiset.

"Hyvin suunniteltu mediasuhdetyö voi olla jopa tehokkaampi ratkaisu kuin suuren budjetin äänekäs mainoskampanja." 

Laadin kanssasi mediaviestintäsuunnitelman, jonka pohjalta mediasuhdetyötä on helppoa toteuttaa käytännössä. Konsultoin tiedotustilaisuuden järjestämisessä, valmennan avainhenkilöt median kohtaamiseen ja autan kriisin iskiessä. Hoksautan myös sisältömarkkinointisynergiat, eli miten tiedottaminen huomioidaan vaikkapa somekanavissasi.

Vaikuttajaviestintä

Vaikuttajaviestintä on viestintää, jonka kohteena ovat vaikuttajat – useimmiten poliittiset päättäjät kunnallisella, kansallisella tai kansainvälisellä tasolla, mutta myös vaikkapa somevaikuttajat. Vaikuttajaviestintä perustuu aina vahvaan asiantuntemukseen sekä viestintäalan, edunvalvonnan ja yrityksen tai yhteisön omien eettisten ohjeistusten noudattamiseen.

Perehdyn toimialasi erityispiireisiin ja neuvon vaikuttajaviestintästrategian suunnittelussa sekä päätöksenteon tueksi tuotettavien vaikuttajaviestinnän materiaalien toteutuksessa.

Vaikuttajaviestintä perustuu myös eettisyyteen, avoimuuteen ja läpinäkyvyyteen. Tutustuthan siis jo ennen yhteydenottoasi Inarin kunnalle antamaani sidonnaisuusilmoitukseen. Vältän esteellisyyteeni vaikuttavia toimeksiantoja. Huomioithan myös, että henkilökohtaiset suhteeni päättäjiin ovat henkilökohtaisia. En toimi ulkoistettuna vaikuttajakonsulttina, vaan autan ottamaan vaikuttajaviestinnän haltuun.

Viestintäkoulutus ja -konsultointi

Koulutusteni yleisimmät aiheet koskevat viestinnän strategista suunnittelua, julkisen sektorin hankkeiden viestintäsuunnitelmia, kuntamarkkinointia ja mediasuhdetyötä. Voit tilata minulta lyhyen puheenvuoron tai pidemmän koulutuksen luonasi läsnä tai etänä. Toivotan osallistujat myös lämpimästi tervetulleiksi Lapin inspiroivaan ympäristöön suunnittelemaan menestystarinoita.

Konsultoin ennen kaikkea mediaviestinnässä, muutosviestinnässä ja sisäisen viestinnän haasteissa.

Saisiko olla silloin tällöin vinkkejä
vaikuttavaan viestintään?

Required

Tietosuojaseloste

MIIA KÄRNÄ
miia@lapinloitsu.fi
044 306 1670

OTA YHTEYTTÄ

Kysy, kommentoi, pyydä tarjous tai ehdota yhteistyötä!

Required
Required
Required